עורך דין להסכם גירושין בהסכמה

הסכם גירושין בהסכמההסכם גירושין בהסכמה יכול להיות כלי בעל יתרונות רבים עבור בני זוג בגילאים שונים. בראש ובראשונה, מדובר על הסכם שעליו שני הצדדים חותמים מתוך פתיחות והסכמה. עצם ההסכמה המוקדמת משמעותה ברוב המקרים מינימום ויכוחים, מחלקות והליכים משפטיים. יתרה על כך, ההסכם עצמו מחליף את תביעות הגירושין הרגילות והוא יכול לחסוך זמן והוצאות.

הדבר החשוב ביותר הוא לנסח הסכם גירושין בהסכמה בליווי עורך דין. על פניו, מספיק ששני הצדדים יגיעו להסכמה בנוגע לעניינים שעל הפרק על מנת לנסח הסכם מן הסוג הזה. בפועל, המעורבות של עורך הדין היא זו שמקנה להסכם את התוקף המשפטי ורק בזכותה אפשר להשתמש בו על מנת להימנע מדיונים בין כתלי בית המשפט.

במילים אחרות, עורך דין לענייני הסכם גירושין בהסכמה הוא איש המקצוע היחיד שעל הפרק עבור שני הצדדים המעורבים. בין אם בני הזוג בוחרים לפנות יחד אל אותו עורך דין ובין אם כל אחד מהם מגייס לשורותיו עורך דין אחר, עצם הנוכחות של איש מקצוע אובייקטיבי שמכיר את החוק היא בעלת השפעה דרמטית על האופן שבו ההסכם ינוסח ויכובד בעתיד.

היתרונות של הסכם גירושין בהסכמה

עורך דין לענייני הסכם גירושין בהסכמה עוזר לבני הזוג ללבן את המחלוקות שיש ביניהם על בסיס ניסיון העבר שלו. ככל שעורך הדין יהיה מנוסה יותר, כך המשמעות היא שהוא מכיר מקרים דומים ואף יכול להשתמש בהם על מנת לפתור מחלוקות קיימות. מבחינת בני הזוג, הנוכחות של עורך הדין במהלך הניסוח של הסכם גירושין בהסכמה היא גם דרך טובה להתייעץ עם איש מקצוע ולוודא שהסכמות בעל פה יכולות לקבל ביטוי בכתב ומשמעות משפטית.

מלבד האמור לעיל, היתרון של הסכם גירושין בהסכמה הוא שקל יחסית לנסח אותו. כל עוד לא מערבים את בתי הדין לענייני משפחה או את בתי הדין הרבניים, יש סיכוי גבוה יותר ששני הצדדים יגיעו להסכמה. כמו כן, ההסכמה שאליה מגיעים במסגרת ניסוח הסכם גירושין חלה על כל הנושאים ששני הצדדים בוחרים לדון בהם.

עורך דין לענייני הסכם גירושין בהסכמה יכול למשל לעודד את בני הזוג לדון בחלוקת רכוש, בהסדרי משמורת ובהסדרי ראייה. בתוך כך, זהו איש המקצוע בעל ההסמכה המשפטית הנדרשת על מנת להתמודד עם חלוקת הרכוש המשותף או עם כיבוד הסכמי ממון שנחתמו עוד לפני הנישואין. בניגוד לעורכי דין אחרים, ריכוז הטיפול בנושא הגירושין מול עורך דין שמתמחה בדיני משפחה הוא עניין בעל חשיבות עליונה הן עבור בני זוג והן עבור המשפחה המורחבת.

בחירה נכונה של עורך דין

עורך דין שמתמחה בדיני משפחה יכול להציע את השירותים המשפטיים שלו בשלבים שונים של ניסוח הסכם גירושין. יש למשל עורכי דין שמעורבים כבר בשלבים המוקדמים של גישור בין בני זוג וזאת על מנת למנוע מצב של גירושין, או כאלה שנכנסים לתמונה רק אחרי שאחד מבני זוג מגיע תביעת גט אך הצד השני לא מכבד אותה.

בכל אחד מהמקרים לעיל, חשוב לערב עורך דין מקצועי שמכיר את התחום ובקיא בו. בחירה נכונה של עורך דין היא בעלת משמעות כספית ורגשית עבור בני הזוג ויש לה השפעה על התנהלות הצדדים מחוץ ובתוך כתלי בית המשפט. אם רוצים לבחור עורך דין מקצועי, רצוי לעשות זאת על בסיס המלצות.

עורך דין רוני ברנע מתמחה בדיני משפחה ויכול לעמוד גם לרשותך בכל מה שנוגע לענייני הסכמי גירושין בהסכמה.

יצירת קשר

נשמח לסייע לכם בכל עיניין. אנא מלאו את הטופס ולנדאג ליצור עמכם קשר במהלך 24 השעות הבאות.